Bye Bye Skye! - Reisverslag uit Skye, Australië van Bianca Baar - WaarBenJij.nu Bye Bye Skye! - Reisverslag uit Skye, Australië van Bianca Baar - WaarBenJij.nu

Bye Bye Skye!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

21 September 2012 | Australië, Skye

Waarschijnlijk ga ik echt de geschiedenisboeken in als de kortste au pair ooit, maar ik heb besloten om te stoppen als au pair en verder te reizen. De familie is echt super en de kindertjes zijn heel lief, maar het werk is gewoon niet wat ik zes maanden wil doen. Omdat ik maar 1 jaar heb, wil ik gewoon doen wat ik wil en als au pair kan je dat gewoon niet doen. Bovendien woont de familie ook een beetje afgelegen, waardoor je minder snel dingen kunt gaan doen in het weekend.
Dus ik heb met Rick en Jacqui, de ouders, gepraat en ze reageerden heel lief. Jacqui begrijpt het heel goed; toen zij 18 was moest ze ook nog niet aan kinderen denken. Ze vroegen of ik het nog een maand wil proberen, maar ik weet echt zeker dat dit niet is wat ik wil, dus daarom zijn ze op zoek gegaan naar een nieuwe au pair. Uiteindelijk hebben ze met drie meisjes geskyped: een Italiaans meisje die nog in Italie is en haar visum nog moet regelen, een Duits meisje dat eind oktober haar gastfamilie verlaat en op zoek is naar een nieuwe familie en een Duits meisje uit Sydney die meteen kon beginnen. Het meisje uit Sydney zou 6 maanden in Sydney gaan werken bij een familie, maar ze heeft een auto-ongeluk gehad met de auto van die familie, waar de familie niet voor verzekerd was, dus hebben ze haar eruit gegooid. Ik heb met de twee Duitse meisjes gepraat en een beetje verteld over hoe de familie is en wat de au pair moet doen. Uiteindelijk hebben ze gekozen voor het meisje uit Sydney. Ze komt vannacht naar Melbourne toe en is hier dus morgenochtend, dus dan kan mijn reis beginnen!
Toch heb ik de afgelopen week nog wel wat leuke dingen gedaan met de familie, maar je zit gewoon een beetje vast aan tijden waarop de kinderen eten moeten en wanneer ze naar bed moeten. We zijn een paar keer naar het winkelcentrum gegaan, lekker gelunched met Duitse vrienden van de familie, naar de markt gegaan en een korte roadtrip gedaan. Dat was echt supermooi! We zijn een berg opgereden waar je een super mooi uitzicht hebt op Melbourne en de suburbs. Beetje jammer dat het mistig was, maar het was alsnog super! Toen we terugkwamen van deze 'roadtrip' regende het en Jacqui had geen zin om van haar auto naar de supermarkt te lopen, dus zijn we uit eten gegaan. Zo gaat dat hier dus:) Je kon daar wel echt super lekker eten! Ik heb een chicken schnitzel parmigiana gegeten, iets typisch Australisch schijnt. Waarschijnlijk zullen mijn komende maaltijden in hostels wat minder zijn, dus nu moet ik nog even genieten!
Het plan is nu om een stuk samen met Rebecca, een meisje van de organisatie, te gaan reizen. Zij is langer in Sydney gebleven en heeft daar een auto gekocht. Afgelopen woensdag is ze vertrokken van Sydney naar Melbourne en ze komt waarschijnlijk vandaag of morgen in Melbourne aan. Ik ga morgen naar het hostel toe waar ik laatst ook ben geweest en zij komt daar ook naartoe! Daarna gaan we richting Adelaide-Alice Springs-Darwin. Jacqui die heeft een tijd gewoond in Darwin, dus die heeft me tips gegeven waar ik heen moet en dingen verteld over Darwin. Echt super lief dus!
Vandaag is dus mijn laatste dagje bij de familie. Gisteren vroeg Isabella (het kindje van 4 jaar) de hele tijd waarom ik nog bij hun in huis ben. Ze denkt dat ik naar huis ga en wilt ook graag naar Nederland komen om me op te zoeken. Je merkt nu echt hoe snel kleine kinderen zich aan je hechten! Ik zei dat er een nieuwe au pair komt die dezelfde dingen gaat doen als ik en toen zei ze dat ze mij de leukste vindt en dat ze me gaat missen! Het is echt een schatje!
Maar goed, ik ga nu even lunchen en verder mijn tas inpakken. Ik zal de komende tijd wat minder internet hebben, maar ik probeer om regelmatig een verhaaltje te schrijven om jullie op de hoogte te houden!

  • 21 September 2012 - 10:39

    Marieke:

    Livin' the good life aap!! Veel plezier met je avontuur en geniet ervan! Lebber xxxxxxxxxxxx

  • 21 September 2012 - 22:49

    Joke En Nico:

    Lieve Bianca,
    We schreven al eerder: pas goed op jezelf... En dat heb je nu gedaan. Niet tegen je gevoel in ergens blijven. Ergens komt er wel weer iets op je pad. Ga genieten, zie, ruik, voel je kansen... Laat ze niet weglopen. Ik vind het dapper van je dat je deze beslissing hebt durven nemen. "Komt wel goed schatje".
    Groetjes Joke en Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Skye

Bianca

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 17280

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Australiaaaa

Landen bezocht: